Min lycka mäts inte i hur många skor jag har

Är det bara jag som liksom känner att jag inte tycker som någon
annan här? Jag vill sätta mig emot och visa att man kan ha andra
åsikter och gilla andra saker.
Verkar som att alla i Helsingborg gillar storstad, shopping, fester,
modetidningar, skvaller.. ja ni vet.

Man åker hellre på shoppingresa än en resa till tex ett fattigare land
där man upplever mer. Man nöjer sig med en veckas solsemester
på sommaren och sen om pengar finns så åker man gärna till
new york eller något i den stilen för att shoppa, sen vill man tillbaka
till gamla rutiner igen och leka buissnessmänniska.

Jag vill se världen.

Här i Sverige har vi det så bra och jag vill inte till ett land med samma
lyx, även fast man inte kan jämföra sverige och usa alls, men ni
fattar va?

Jag menar rikt och rikt. Fast på olika sätt.

Jag vill se en annan del av världen. Som många i europa aldrig
skulle vilja ta del av. Den fattiga delen. Sri Lanka tex.

Jag vill hjälpa hemlösa djur och inte bry mig om mitt utseende,
kläder och skitsnack. Jag vill leva där i platta skor, håret i en knut,
shorts och t-shirt. Jag vill kämpa lite.

Sålänge jag skulle få ta hand om och krama en koala, rädda en hund
från livet på gatan eller ge en svältande häst mat hade jag varit den
lyckligaste personen i världen.


Kommentarer
Postat av: Madde

sv: men åh tack desamma :)



ja jag kan hålla med dig där. visst jag älskar shopping, skor, mode, kläder .. ja allt de där samtidigt som jag ofta blir trött på hur utseendefixerat allt är idag. Man måste ha de senaste annars blir man mobbad typ -.- helt sjukt

Postat av: Sofie

sv: haha tack och bock, var helt okej trots allt ;)

2009-08-20 @ 17:18:03
URL: http://sofiegraws.blogg.se/
Postat av: lållan!

you go girl!!

2009-08-20 @ 18:15:02
URL: http://louiseffs.blogg.se/
Postat av: En Shopaholics nya bekännelser

HAHAHA du har precis vunnit ett medlemskap i Greenpeace! Men först måste du nog ändå visa att du går in helhjärtat för uppgiften och lämna mamma, lyxvillan och poolen.



Ta dig ut i den stora fina världen gumman lilla, men var försiktig så du inte skiter på dig av rabiesskräck när du tar upp den där beniga, herrelösa hunden från gatan i Sri Lanka! Kom då framförallt ihåg att lägga det lilla vraket brevid dig i sängen så den kan känna sig trygg och säker. Somna därefter om igen och dröm dig bort så vi slipper att ta del av resten av allt skitsnack på din blogg!



Angående kommentaren "you go girl" borde författaren till denna vara medveten om att Paris Hilton's my new BFF snart börjar på tv. Du borde därför genast ta på dig nått rosa och mysigt och därefter slå på tv:n :)



Med vänlig hälsning



En Shopaholics nya bekännelser



2009-08-25 @ 19:21:58
Postat av: ANNA

jag bryr mig inte om vad någon säger :) gör vad jag vill, ok? :D (älskar lyxvilla och allt där till, rosa också dessutom!) haha-hihi-haha-ho!

2009-08-26 @ 17:45:01
URL: http://annaliindstrom.blogg.se/
Postat av: Shopaholic

Aha, vad du antyder är alltså att du är av den personliga karaktär som älskar allt. Du älskar fattigt och du älskar rikt. Du älskar rosa och mys men även loppiga kläder och flugor runt munnen. Det måste alltså vara väldigt jobbigt för dig Anna, när du tänker. Tankar sliter sig i två helt olika riktingar. Du kan möjligtvis vara på bristningsgränsen till schizofreni, men det får självfallet en psykriater undersöka innan något sådant kan konstateras.



Men som sagt så finns det möjligheter för dig att tillfredställa båda dina behov. Du kan vara medlem i Greenpeace samtidgt som du spatserar omkring i det nyaste modet på golfklubben, smuttandes på en martini, och med ett gäng exotiska nötter i näven. Jag är dock osäker på hur dina kamrater i miljökampen skulle reagera när du kommer till nästa möte i din pappas nya BMW, men det får som sagt framtiden utvisa. Mitt tips är att de inte lär bli särskilt imponerade av din koldioxidutsprutande miljöförstörarmaskin :).



Men det finns även ett tredje alternativ för dig som miljökämpe/överklassunge, du kan nämligen gå med i en Michael Jackson fanclub. Där kan du hålla hand med människor från hela världen samtidigt som ni alla stämmer upp i "We are the World".



Det ser jag som din enda chans att fly undan schizofrenin. Du kan säkert göra ett försök.



Med lyckohälsningar



Shopaholic

2009-08-26 @ 19:31:38
Postat av: anna

HAHA du har koll på mkt du! ;) o du gillar att ha koll på min blogg :D fint! dina kommentarer får mig iinte att ändra på det jag vill, ok? :) säger vi! ha det!

2009-08-26 @ 20:05:16
Postat av: Shopaholic

Jag har absolut inget intresse för din blogg eller vad du skriver, dock fastnade jag vid just det inlägg jag nu vid två tillfällen kommenterat. Jag råkade av en ren slump komma in på din så kallade "blogg" och läste därför ett av din inlägg, med ett hånskratt som avslutning! Min personliga uppfattning efter att läst detta, är att du är totalt dum i huvudet, med det är med all säkerhet ytterst orelevant för dig.



Anledningen till att jag "har haft koll" som du uttryckte de, är för att jag velat ta del av dina svar, fast varje gång med besvikelse. Du kan absolut inte vara vad man kallar ett språkgeni. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att du lider av dyslexi, vilket med största sannolikhet är riktigt.



Jag ska nu därför lämna dig och din så kallade "blogg" ifred. Du kommer ändå säkerligen misslyckas med det mesta du tar för dig. Hahaha att du, Anna, skulle klara av att lära dig grekiska (som du nämnt i ett annat inlägg jag läste) är en omöjlighet! Du kommer längta hem och ropa på mamma efter första glosan. HAHAHA!



Med en slutgiltig hälsning



Shopaholic aka Språkgeniet

2009-08-26 @ 21:07:02
Postat av: ANNA

hejdå språkgeni :)

2009-08-26 @ 21:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback