Bussar är det värsta jag vet

Idag var det första gången jag grät på sjukt länge.
Dagen började hemskt.

Jag hade världens ångest för att jag skulle jobba och inte kunna sola,
så jag gick upp kl 8 och tog bussen kvart i 9 för att hinna sola innan jag
började kl 12.
Lungt trodde jag. Men det var det värsta jag varit med om. Bussen stod i
över 5 min på varje hållplats för att släppa på långsamma människor,
deras kort funkade inte sen funkade inte maskinen, sen blev det fel osv.

Till slut satt jag och svor åt alla, var så irriterad att jag missade att trycka
stopp vid tågabacken. Fick hoppa av konserthuset, kul?!
Skulle till tågaborg och handla birka så fick gå tillbaka hela vägen. Men det
värsta av allt, vet ni hur länge jag satt på bussen?! 1 timme och 10 min!! Helt sjukt.

Gick i alla fall upp för tågabacken med solglasögon och grät. Folk glodde
men brydde mig ente. Kom upp till finess och det var självklart kö ut på gatan.
När det var min tur la kassan av. Fint.
Efter ett tag kom jag där i från och gick ner för backen igen och la mig på
gröningen. 5 min senare kom Louise o Emil. Fick höra mitt gnäll om bussen
och lite annat. Min viktökning. Äh, de stod väl ut hoppas jag..

Hann ligga där 45 min ungefär, när jag var som varmast var det bara att ta
på jeans, strumpor och skor, härligt.

Jobbet var ändå lugnt.. Fick stå helt själv i strandkiosken. Var inte jättemkt folk
vilket var bra för då fick jag gå ut och sola.
Slutade kl 6, fick lönen för idag sen körde mamma mig till laröd där jag lämna
studentbiljett till Nathalie och snackade lite med henne och natte. Sen hem.
Hämtade min cykel med, på tiden............?

Skulle kunna skriva mkt mer men ska sova, upp imorgon och sola.
Snart åker vi och det ska bli underbart. Bara chilla och slippa hbg :)

Haaa deeeet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback