Förstår ni vad jag menar?

Jag är en sån person som kan hitta fel på mig själv hela tiden. Jag kan ha det jobbigt i vissa situationer och inte trivas i skolan. Sånt som vissa tycker är småsaker, för det finns hela tiden de som har det värre.
Så länge jag kan minnas har jag tex haft sjuka komplex över mina ben o rumpa. När jag sagt det till folk säger de bara "Äh, vad löjlig du är!" Ursäkta, men vadå löjlig? Bara för att barnen i Afrika har det värre så får jag inte ogilla mina ben? Deras största problem är kanske mat osv, de tänker inte på utseende, bra boeende, ja ni vet.
Men här är det annorlunda. Vi har hem, mat, pengar, ja.. Då börjar vi tänka på andra saker. Utseende är väldigt viktigt här. Och jag vet inte hur många gånger jag gråter över saker som inte andra kanske inte ens skulle lägga märke till. Men det är ett komplex som jag har, det kan man inte hjälpa. Problemen är ju "anpassade" efter olika människor och livsstilar. Om någon vill gå ner i vikt, fettsuga sig eller flytta, låt de göra det och lägg inte någon kommentar, "det kunde ju varit värre". Visst kunde de det, men tackar gud för att det inte är det!

Kommentarer
Postat av: lållan

YOU GO GIRL! :D

Postat av: anna

shit nu har vi bara 89 dagar på oss att bli schmaaaala

2008-03-06 @ 17:08:25
Postat av: lållan

de klarar vi! :D

2008-03-06 @ 19:27:03
URL: http://louiseFFS.blogg.se
Postat av: anna 2

ja det är klart ;D

2008-03-07 @ 07:52:35
URL: http://annaliindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback