Midsommar

Jag minns när jag gick och sa till alla att jag fyllde 17 och ett halvt.
Redan 2 månader sen. För idag är det den 20 juni och jag fyller
17 och 8 månader, inte illa.

Det är klart det ska bli en frihet att fylla 18, men jag liksom hetslängtar
inte längre. När jag tänker att det bara är 16 veckor kvar känns det
nästa läskigt, som jag inte vill.
Då får man ju göra allt det som varit förbjudet innan.. Och då kommer
det inte vara lika roligt. Att gå ut, visa leg, komma in lagligt. Det blir
inte mer någon spänning i det man gör. Man bara gör det, så att säga.

Men jag kan ju säga att det jag längtar efter mest, det är att fylla 21.
Det är något speciellt med det. 21, 22, 23. Det är bäst.. tror jag.
Då kommer jag veta vad jag vill med mitt liv, fast jag vet redan på
ett ungefär.. Och jag är säker på det jag säger.

När jag tagit studenten kommer jag jobba den sommaren. Sen till
hösten kanske jag och natasha åker till australien och lär oss surfa,
bara som en rolig grej. Kommer vara borta 2 månader kanske. 
I februari sen kommer jag börja plugga på en skola antingen i miami,
sydafrika eller costa rica. Ska läsa engelska där i 6-9 månader.

När jag kan prata engelska ska jag resa runt på alla de ställen jag
vill i världen och jobba lite här och var.
Träffade massor av människor i grekland som gjorde det just nu.
Jobbade på någon bar, sen någon restaurang.. Och när de va trötta
på det tog de pengarna de tjänat ihop och reste till något annat ställe.
Så vill jag göra så länge jag känner att det är roligt. Bara komma hem
någon gång ibland, till jul och så.

Nä, nu måste jag göra vid mig, midsommar och allt ju!
Vad ska man ha på sig så att man inte fryser ihjäl?

Tänkte först den klänningen som jag har på denna bilden från nathalies
student, men kommer dö så kallt det kommer bli och så har jag ju redan
haft den vid en "högtid". Får ta något annat!



Ha en bra midsommar allihopa !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback