Resan till Kreta

Tänkte berätta lite om Grekland trots att jag inte har fått alla bilder än.
Har mkt att skriva och många bilder att visa, så jag tar det i 3 delar eller
något sånt. Jobbigt att läsa allt på en gång också.

Börjar med resan dit!

Torsdagen den 5 maj körde mamma mig till Louise med all packning och
så på förmiddagen. Lämnade mina saker där sen åkte vi in till stan, jag,
Louise och Fredde. Kollade när studenterna sprang ut från Olympia. Ville
knappt se, avis ju! Sen ner i stan och kolla där lite. Efter ett tag ringde
mamma till Louise o sa att jag glömt min mobil i bilen, så hon fick komma
med den, och så skjutsade hon mig ut till Laröd till Nathalies studentfest.
Det var hur trevigt som helst där. Jag o natte gick o sa till alla
"Vi ska till Grekland ikväll :D !!"



Vid 10 ungefär skulle jag hem till Louise i Ramlösa igen och byta om och
sådär för att vi skulle ta tåget från Knutpunkten halv 12. Men 219 var mer än
30 min sen så jag fick springa till Louise upp för backen från bussen, slänga
av mig mina kläder och ta på annat, ta mina saker och sen springa till bussen
igen med våra väskor.
På bussen hitta jag inte min mobil. L fick ringa hem till sin mamma och fråga
om jag glömt den där men det hade jag inte. Det visade sig att jag på något sätt
lagt ner den i min stora resväska.
Mötte upp Natte på knutpunkten och sen tog vi tåget till Malmö. Vi skulle vänta
där ungefär 50 min på nästa tåg, så vi gick in mot stan och köpte potatismos
och cola. Träffade några skummisar också som ville veta allt, vart vi skulle, vart
vi bodde osv. Sen gick vi till tåget och åkte mot Kastrup!



När vi kom fram träffa vi en man som vi först trodde va konstig för han prata
skitmkt o berätta massa saker. Sen förstod vi att han var landslagstränaren
i brottning. Han hjälpte oss o förklara allt och så.
Vårt plan skulle inte gå fråns halv 7 och vi intjeckningen började kl 4. Tänkte
att eftersom vi var där så tidigt skulle vi va först i kön o lämna väskorna, sen
kunde vi i lugn och ro gå o kolla på saker och äta lite. Men där vi satt kom
inget folk. När klockan va halv 5 hade det inte ens blivit nån kö. Konstigt
tyckte vi, så han brottaren gick o kolla och då satt vi i fel terminal. Gick till
den rätta och där va kön inte att leka med! Den va säkert 150 meter lång.
Det blev ju inte bättre för att folk trängde sig hela tiden.



När vi väl var klara med allt gick vi och kollade i taxfreen. Sjukt mkt saker!
Jag köpte victorias secret läppglans som förstorar läpparna. Det gjorde 
natte också, plus deras parfym som Louise också köpte. Sen gick vi 
och satte oss i vår gate. 
Fick komma på planet ganska snabbt och somnade på dirren. Vaknade 
inte fråns vi skulle landa, skitglad för det!



Det tog ett tag innan vi fick våra väskor, men när vi fått de gick vi raka vägen ut 
till vår buss som stod o väntade. Åkte till vårt hotell, Almyrida Beach Studios,
det tog ca 40 min.



Och där började den underbara resan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback