M&M kulor till besvär

Åt precis upp den sista m-kulan som jag och natte köpte i grek
för att ha på planet hem. Det var sista kvällen och Louise hade
gått till hotellet för en sak. Det var mörkt och vi skyndade oss för
att hinna med allt innan det stängde. Efter det gick vi till hotellet
och lämnade sakerna, därefter till baren där jag köpte min sista
smirnoff ice och drack min första öl nykter. Var supernervös.
Väntade på Ch. Det var den värsta kvällen där nere. Jag var sjukt
ledsen för att vi skulle åka hem nästa morgon. Vilken känsla.
Man vet att det finns inget att göra åt saken. Jag bad att jag skulle
få stanna. Och vet ni? Nästa morgon försov vi oss över en timme,
sen kom inte bussen. Medans de andra blev oroliga satt jag och
höll tummarna för att de skulle komma och säga att bussen var
isönder och att de bad om ursäkt o bara för det skule vi få stanna
en vecka till - gratis. Men just när jag satt där och tänkte på allt
jag skulle göra och hur jag skulle översaka Ch kom bussen.
Och det var inte lätt. Jag satt där vid fönstret och såg allt som jag
redan sett en gång, fast åt andra hållet. Nu hade jag inte en
underbar vecka framför mig, nu låg den bakom, det var över.
När vi åkte förbi kullarna jag lagt extra märke till en vecka tidigare
kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Och som jag grät. I 40 min,
och när vi väl kom till flygplatsen var mina ögon så svullna så att
jag hade svårt att se.
Vår reseledare sa att vi skulle gå före alla andra för annars skulle
vi missa planet eftersom bussen var så pass sen. Men jag gick
bara ännu långsammare. Det var Louise ochNatasha som fick mig
att skynda på. Det går fasen inte att förklara !
Grekland kommer alltid vara den bästa semestern, just för att det
var min första utan vuxna.

Och allt detta kom jag och tänka på bara för den där lilla röda m-kulan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback