Allergisk?

Igår väckte mamma mig kl 10 för att mäklaren skulle komma. Då kändes det
verkligen som jag skulle till skolan och är det så det ska kännas framöver vill
jag inte se min frånvarolista i höst.
Men kolla på klockan nu? Klockan är 20 över 8. Ingen har väckt mig.
Så tidigt har jag inte vaknat sen skolan, inte ens i gbg.

Igår när jag gick o la mig såg jag att jag glömt dra ner rullgardinen, men
mörkrädd som jag är lät jag bli att gå upp och dra ner den. Tänkte att det va bra
ändå för jag ska inte sova så länge imorgon (hade tänkt mig 10 kanske) men det
fick jag snabbt ångra. 7.10 rättare sagt. Då vaknade jag av att solen lyste i mitt
huvud och jag va megaförkyld. Mina ögon kliar nått sjukt. Och när jag kliar svider
det för de är så uttorkade. Om jag ska vara ärlig tror jag att jag är allergisk.
Tänk om det är hundarna? Hellre dör jag än att aldrig mer kunna ha hund.
Mamma sa något om det igår, men bara på skämt, för hon vet hur känsligt ämne
det där är. Vi hade ändå inte kunnat lämna bort våra hundar så det är väl inte det
jag oroar mig mest för, det är att jag aldrig mer kan skaffa mig en hund. Jag
med mina planer? Ente bra !

Om jag somnar om nu kommer jag sova jättelänge känns det som och det vill
jag inte. Jag ska hem till Louise senare och nu när jag ändå är vaken kan jag
lika bra sticka till Malmö. Måste köpa present till Ida som fyller på på lördag.
Vet vad jag ska köpa och det finns bara där. Lycka till att man hittar något i
helsingborg? Stadens stad suger fett !

Nu ska jag gosa in mig i Alice päls, sen drar jag !
Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback