Jag tror på andar

Letar resor för fullt. Vågar man ta en ospecifiserad?
Inte ens säkert man får toa o dusch på rummet.
Jag vill helst veta var jag ska bo och så..

Nu ska jag våga smyga mig upp på mitt rum.
Har sett det okända.
De som läst min blogg länge länge vet att jag skrivit om
min lilla vän på mitt rum? Inatt va han framme igen.

Jag vågar knappt sova själv om jag ska vara ärlig.
Varje kväll är en pina ska ni veta.
Vet ju inte ens vem jag ska säga det till som tar det
på allvar, för det gör ingen. Kan tänka mig att ni skrattar
nu, men det är hemskt! Svinrädd!

Varje kväll jag ska sova kniper jag ihop ögonen så mkt
så jag får ont, bara för att jag inte ska se något.
Och så lägger jag mig under täcket o svettas, för att
slippa höra de räliga ljuden.

Får bli ett medium i min källare i nya huset innan jag
sover där kan jag tala om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback