Folkskygg

När jag solat förut har gröningen varit självklar. Men förra veckan när
det va fint väder började jag åka till viken istället. Förutom att jag hatar
sand va det mkt skönare. Där kan man snacka om vem som helst,
resa sig och gå i vattnet utan att någon kollar på en bakifrån.. Ja, det
är det värsta jag vet. Helsingborgare är sånna. Jag är det själv. Jag
menar inte att de i viken inte gör det, men där är inte en kotte mellan
15 och 30. Det är det som är så skönt.

Jag har kommit på mig själv att ha blivit lite folkskygg. Jag fick panik
på helsingborgsfestivalen för att det va så mkt folk. Jag kände mig
obekväm bara jag åkte in till stan i förgår. Jag trivs här. Jag trivs med
folket jag är med och jag gillar att bara ta det lugnt.
Jag undrar om det är för att vi ska flytta? Jag har bott här ute sen jag
var 6, börjar jag få flyttångest?
Jag vet inte, jag vill ju flytta.
Men något jag är säker på är att så fort jag får chansen lämnar jag
sverige. Jag behöver frihet, det är vad jag behöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback