Stockholm

Hejhej alla!

Om jag har några läsare kvar efter att jag haft lösenord ett tag. Men så kommer jag ha det i mellan åt och hoppas därför att de läsare jag inte vill ha ska sluta läsa.
Under de perioderna jag har lösen skriver jag långa inlägg om massa saker jag inte skulle kunna skriva annars, det är riktigt skönt!

I alla fall, nu när jag tänker tillbaka på helgen har jag haft sjukt kul! Jag har inte skrattat så mkt på så kort tid på väldigt, väldigt länge.
Vi i styrelsen tog ledigt från skolan i fredags och åkte tidigt på morgonen upp till Stockholm. Vi åkte tåg, och tro det eller ej var det riktigt mysigt. Vi var uppe vid 11.40 tror jag. Då åkte vi till vårt hotell och bytte om mm. Sedan stack jag, Maja och Louise iväg och åt och köpte biljetter till Idol. Efter det gick vi i stan, men den tiden vi hade var ingenting när man är där uppe.
Vid 18-tiden stack vi till centralen och väntade på Idol-bussen som vi skulle åka med ut till studion där det spelas in. Långt ute i hamnen var det, i en byggnad som såg ut som en stor container. Vi fick ändå väldigt bra patser, bakom allas familjer och vänner, så det var typ så långt fram man kunde sitta.
Allt var så fejkat och uppbyggt, sjukt litet. Inte alls som på tv. Och så sa dom "När vi frågar om ni köpt biljetter till finalen i globen skriker alla JAAAA!"
Jag och Maja blev förälskade i Christoffer som åkte ut förra veckan. Louise fotade oss med honom, lägger ut bilderna senare. Sen skulle han skriva en autograf så skrev han mot mig rygg. Hade vit t-shirt på mig, så säger han "Oj, vet du vad jag gjorde nu? Ritade på din tröja, men det går säkert bort i tvätten!" Men nej, det gör det inte, gör inget ändå, haha.
När omröstningen var kom han hallåan som nog är bög och satte sig brevid Maja. De blev kompisar, hahaha. Han hoppas i alla fall att Marie vinner, precis som vi gör.

Efter allt åkte vi tillbaka till hotellet. Trodde allvarligt vi inte skulle komma hem igen, så blev glad när vi kom innanför hotellets dörrar. Hade planerad efterfest på rummet, sen kom vi till en av de roligaste sakerna på hela resan. Vi sprang runder i korridorerna på olika plan och knacka på dörrarna. Låter inte kul, men alltså, vi skratta så vi nästan inte kunde springa. Sen var vi nere i den så kallade relaxavdelningen och relaxade lite. Sen gick vi o la oss. När vi nästan precis hade somnat säger Maja "Anna, vi har glömt göra det man alltid måste göra på hotell.." Sen reser hon sig upp och hoppar i sängen. Efter det berättade hon vad vi skulle göra med rummet innan vi lämnade det. Dog.

Efter några få timmars sömn var klockan 7 då vi skulle vara nere vid frukosten. Men vi orkade inte så vi sov en halvtimme till, sen var vi tvugna att gå upp eftersom vi skulle samlas där nere kvart i 8 för att åka på kurs. Mådde riktigt dåligt och funderade starkt på att skita i allt, ville bara hem. Men en kvart för sent var vi klara och checkade ut. Sen tog vi tunnelbanan till en stor, gammal skola med flera våningar. Kungsholmens Gymnasium. Efter lite sovandes i aulan under ett par föreläsningar och lunch samlades vi plus en annan skola i ett klassrum för att arbeta vidare eller vad man ska säga. Och jag hade riktigt roligt. Klart att man ville tiden skulle gå så man fick åka hem, men skrattade så jag fick ont i magen flera gånger. Kan berätta vad vi gjorde en annan gång.

När utbildningen slutade kl 5 kte vi till stan och åt, sen tog vi tåget hem. Kul att ala kom på olika vagnar? Jag kom brevid en man som satt o skrev noveller om Gud på sin dator. "Gud är med oss, vi är hos Gud nu."
När han hoppade av kom en annan kille och satte sig brevid. Han tog upp sin dator och en hög med filmer och frågade vilken jag ville se. Man tackar. Ingen fungerade, synd om honom. Tillslut fick han igång Simpson och jag klarar inte av det, plus att det inte var någon svensk text. Så efter nån timme eller så gick jag bak till Maja där det blivit plats.

Riktigt skönt att komma hem, men jag vill tillbaka och bara gå i stan. Fick bara några timmar till det. Men tack för riktigt rolig helg!

image274

Lägger in fler bilder sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback