Sommarlov

Det blev inte peran ikväll. Synd tycker jag, synd som fan. Hade sett fram emot det sjuk mkt. Men ja, blir väl alltid så. Detta har varit den sämsta sommaren ever! Tackar tackar. Om jag ska vara ärlig längtar jag bara tills skolan börjar igen och alla rutiner faller på plats. Vakna på morgonen och åka till skolan, sen komma hem, äta, sova. Sen skolan igen. Det är lättare så. På helgen är man ute ibland, eftersom man är så trött. Då endast en dag.

Imorgon får jag pengar. 1000 kronor. Jag funderar på om jag ska åka raka vägen in till stan och köpa mig en klocka för alla pengarna. Skulle vara skönt ändå. Annars får jag vänta tills oktober då jag fyller år. Men då vill jag ha en eu-bil och en ny tv till mitt rum som jag kan ha på väggen ovanför min säng.

Hur som helst. Idag var jag först hemma hos mormor några timmar. Sen stack jag ner till stan och köpte örhängen. Jag hittade ett par i guld som jag ville ha. Just nu ligger jag back 200 kronor, men ändå shoppar jag hela tiden. När jag var klar i stan gick jag en runda. Skulle åka med pappa hem så väntade bara på att han skulle sluta. Promenaden blev på drygt en timme. Sen efter det sprang jag upp för hallbergs trappor. Snacka om mjölksyra i benen. Kändes till och med som om ögonen skulle hoppa ut. Väl uppe vid lasarettet där pappa jobbar, fick jag lägga mig och pusta ut.

Nu gjorde jag det igen. Jag skrev ett för långt inlägg. Nu ska jag gå och dö! Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback