Alice!

Jag vill bara att den här dagen ska vara över. Jag är fortfarande sjuk.. Ska dock försöka jobba imorgon. Måste packa och sånt idag då, men det är så tråkigt så vill gärna vänta. Om jag ska vara ärlig längtar jag nästan mer tills jag kommer hem igen. För ja, då ska vi ha kul. Jag kommer hem på en torsdag, kväll tror jag. Sen ska vi ut på fredag, lördag, måndag, tisdag. Jag har tagit ledigt på tisdagen, så kommer säkert få jobba onsdan. Men det fixas lätt med en sjukskrivning ;).

Jag ska snart ut med Alice en runda. Har nog aldrig skrivit om henne, så kan göra det nu.
Alice är 75% chihuahua och 25% papillon. Jag fick henne i för tidig födelsedagspresent förra året. Då vägde hon bara 600 gram. Hon blev snabbt en bortskämd, kaxig hund som alltid får som hon vill. image161När vi är ute och går eller är på stan blir hon alltid trött i benen och börjar då hoppa på mig för att bli buren. Så gör hon även när hon ser svarta hundar, som hon inte gillar, men när hon väl kommit upp vågar hon morra på dom. Hon kan lätt sova en hel dag och sen vara lika trött på natten då hon sover i min säng. Mellan 5 och 7-tiden hoppar hon ner från sängen och då får jag gå upp och öppna dörren till henne. Sedan vid 10 vill hon komma in igen och står då och piper som en mus utanför mitt rum.
Glömmer man sätta in stolen efter sig vid matbordet har man snart en hund där uppe som går och letar efter mat. När hon är hungrig sätter hon sig vid sin matskål och väntar. Så fort någon ser henne där får hon ny mat. Men om man inte lägger i en frolic, delad i 4 delar, så äter hon inte. Då sitter hon bara och kollar på en. Hennes favoritsysselsättning är att jaga flugor. Hon har även en utåtstående tand som läppen alltid fastnar på och underbett. Hon har inte en enda hundleksak, det tycker hon är tråkigt. Vi får köpa kattleksaker till henne. Även kattbollar. Hennes bästa leksak är en pinne med blåa fjädrar på. När hon inte har något att göra klättrar hon som en katt upp på ryggstödet till soffan och sätter sig där. Hon skäller också alltid på sin egen spegelbild. En väldigt speciell hund/katt (har hört henne mjaua och det lät verkligen som en katt), men ja, jag gillar henne ändå :).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback