Frihet?

image204

Denna bilden säger en del.

Hur kul är det att sitta instängd i en liten glasburk dag in och dag ut när man kan vara någon annan stans, fri? Man har bara en viss yta att röra sig på och man ser hela tiden samma saker. Enda skillnaden på dag och natt är ljuset och mörkret. Men det spelar ingen roll, för man sover när man är trött och struntar i om klockan är 3 på dagen eller 3 på natten. Man känner sig alltid sjukt ensam om inte närmaste kompisen finns där och om man blir dumpad av en kille eller tjej tycker man att allt är meningslöst. Man ser inte nya möjligheter i livet eftersom man sitter i denna lilla glasbubbla. 

Man får höra samma saker varje dag, för ingen säger något nytt.
"Om man inte kan prata flytande engelska kan man inte flytta utomlands för då klarar man sig inte?
Städar man inte på sitt rum varje dag klarar man inte av att ha egen lägenhet?
Shoppar man upp sina pengar (1050 i månaden) klarar man inte av att ta hand om en egen ekonomi?"

Kommer jag att klara mig i livet? Eller det är kanske lika bra att jag går och begraver mig med en gång?


Jaja, det jag ville säga med bilden är:
Våga hoppa ut ur glasskålen även fast kanten är hög.
Lyckas du inte första gången, prova igen,
men se bara till att du hoppar ut på rätt sida.

Kommentarer
Postat av: Anonym

så bra skrivet :)

2007-09-10 @ 17:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback