Maja spökar för mig

Jag vaknade nästan precis, kunde inte sova inatt.
Det hördes som det va alice som va här nere och
spang hos mig, fast ännu tydligare.

Gick upp ur sängen och in på toan för att se om
hon kanske blivit instängd där, men där va det
helt tomt.

Gick o la mig igen o då kom jag på att det va ju
Maja som va o hälsa på. Min hund som
nydligen har dött.

Det va så tydligt så det va inte som jag inbilla mig.
Exakt hennes steg med lite för långa klor och
tunga ben som hon inte riktigt orkade lyfta.

Jag la mig med huvudet in till väggen och
täcket över huvudet för att jag blev så rädd,
men idag ångrar jag mig.

Jag borde satt mig ner på golvet så att hon
inte va ensam, min lilla maja :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback