Orden utvecklas, Gredelin = violett = lila

Jo, nu har jag något att säga, hahahhahaha!

Pappa satt med laptopen i knäet o kollade på hemnet, så såg han ett
nytt hus o sa det till mamma.
O när man har klickat på ett hus tidigare blir texten lila. Han bara "man
ser att du redan varit inne o snokat här för texten är gredelin"
Hahahahhaa asså.. vem säger det? När jag och Olle skratta åt honom
gick han ifrån datorn o slog upp ordet i uppslagsverk, hahaha! Tjatade
på mamma "Visst kan man säga såå?!" 
Nu håller vi på o säger saker som "Jag vill ha gredelin på mitt nya rum!!"

Låter kanske inte kul, men det va det! Vi skrattar fortfarande!


Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Tant Brun Tant Grön och Tant GREDELIN av Elsa Beskow. Läste du inte den sagan när du var liten?

2011-05-04 @ 00:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback