Hbg, götet o grek

Tjenne !

Är så sjukt förkyld. Men det stoppade inte mig för att åka till stan idag.
Blir så rastlös här hemma!

Vaknade utan röst, och mamma sa att hon inte tyckte jag skulle åka
till stan om jag hade mer än 37.8 i feber. Hade 37.7 så det va perfa ju.
 Tog med mig lille Alice och så gick jag med henne uppe vid kärnan
nån halvtimme eller så. Sol och allt ju.
Sen ringde Louise som skulle komma från mörarp (där hon jobbar)
men tåget va inställt så hennes mamma fick hämta henne o köra in
henne till stan. Fick vänta lite till men det va lugnt, hade ju min gullan!

Gick lite i stan sen gick vi och köpte yoghurtglass. Hade inte ätit det
sen innan grek. Hade saknat det. Jättemkt.

När vi gick vid konserthuset hitta jag 100 kr och blev överlycklig, haha!
Tänk att man kan bli så glad för så lite pengar egentligen. Men behövde
de verkligen, hade inte ett öre !

Nu har vi bestämt att jag ska följa med Louise till Göteborg nästa fredag.
Hennes lillasyster spelar någon handbollscup så ska kolla lite där och
såklart shoppa, fika o mysa. Tror det blir 2 nätter på hotell?
Ska i alla fall bli roligt !

Sen har vi börjat snacka om att vi ska åka till grkland igen. Eller.. jag
började snacka om det redan dagen innan vi åkte hem, men nu är
Louise också på och jag är skitglad för det! Saknar allt där så mycket !
Att bara vara liksom. Bara leva och skita i allt. Vill jag ha en drink med
parasoll och allt där till - då köper jag det. Och vill jag sova hela dagen-
då gör jag det med ! Samma sak om jag vill vara full eller nykter, när
jag vill gå hem eller ut. Allt, helt underbart ska ni veta!
Så grekland, kreta, almyrida - jag är på !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback