Sablans getingar !



I lördags kände jag att något landa i mitt hår och när jag kände kändes det som en enorm extensionsplupp men den stack mig. Alltså, en geting! Gjorde skitont och hela mitt finger blinkade. Växlade mellan rött och vitt. Efter någon timme började mina ögon rinna och näsan började klia så att det gjorde ont. Visste inte var jag skulle bli av så obehagligt det va. Och på natten hade jag svårt för att andas. Kände mig helt svullen. Vet inte om det var en allergisk reaktion? Fick i alla fall en allergitablett och det blev bättre. Sen igår va det helt bra.
Men sen inatt vaknade jag av att fingret hade svullnat upp och det klia supermkt. Och nu är det som en hård böld på fingret. Varför finns getingar, egentligen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback