Hjälp andra med självförtroendet

Hello again !  Wazzup?

Alltså, Carolina Gynning? Vet inte vad jag ska säga.. haha!
Jag känner igen mig i henne, fast vi är så olika man kan bli egentligen. Liksom, jag menar, att det är typiskt mig att få för mig något sånt som att bli religös helt plötsligt. Att inte veta något om en plats, sen åka dit och bli jätteintresserad när man är där och ett tag när man kommit hem igen, men den är man samma människa igen. Får för sig saker som inte håller i längden. Men det är väl bra att variera sig?

Hade utvecklingssamtal idag, eller vad man ska kalla det. Fick i alla fall reda på en del betyg. Chockad asså! hade faktiskt bra om jag får säga det själv. Trodde jag inte! Och frånvaron va inte heller så farlig. Hela förra veckan var helt vit :) Mamma gilla mig efter det! Hahaha.

Sen är det himla snack om självförtroende hit och självförtroende dit hela tiden. Och jag har funderat ganska mycket på det. Har man varit en svag person med ett dåligt självförtroende, då är det inte bara att bygga upp det själv på en vecka. Utan det måste komma in ifrån och stärkas av människor runt omkring en. Om jag hade fått höra någon säga till mig att jag har tjocka ben, då hade jag slutat äta tills jag hade 3 storlekar mindre i byxor. Men om någon istället säger att de är smala, fina ben, ja, bara exempel, då stärks självförtroendet genast. Kanske bara för stunden, men det hjälper. Man ska arbeta på sikt egentligen, men ibland är det bra att bara göra något tillfälligt.

För bara några månader sen kände jag mig endast okej när jag ställde mig på vågen och den visade ett kilo mindre. Annars hade jag sjuk ångest över mig själv. Jag bryr mig inte att jag skriver det här, för det är bara sanning och det är över nu. Det är tack vare personer som visat att man kan få vara på topp fast man inte är den snyggaste. Det låter löjligt, men det är ju så. Faktiskt. Man behöver inte säga något, bara visa att man är uppskattad.


Jaja :), ska försöka sova innan kl 1 idag. Har en timme på mig att somna, får se hur det går. Imorgon är det skolan till halv 2, sen ska jag och Malin gå i stan och efter det till ett hemligt ställe! Vill sola också. Är blek o ful nu, haha. Sen på torsdag ska jag träffa Natteee och fredag "mingelreporter" (hahaha kommer dö) på tivve! Men ska dragga, ha det och sov gott!

Kommentarer
Postat av: annsi

mingelreporter? malin? (vem är malin?)

2008-01-30 @ 15:26:46
Postat av: ANNA

sajjor ente :)

naj men ska fota där innan tivvetivve och malin e min låtsadsvenn.

nee i min klass!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback