Vart tog sommarn vägen?

Det är sommarlov, det sista sommarlovet. Man ska inte känna på sig vilka
dagar det är då. Man ska inte kolla på klockan allt för ofta och framför allt -
man ska inte vara själv.
Jag sitter här ensam i min säng med datorn, det känns verkigen att det är
söndag och jag kollar på klockan hela tiden för att jag vill att tiden ska gå.
Motsattsen till hur det ska vara.
Jag vill ha sånna kvällar som förra veckan. Jag vill att dagarna ska se ut så.
Gå upp tidigt, lägga sig på stranden hela dagen, hem och duscha sen
mys/fest på kvällen med så många som möjligt.
Vädret förstör allt. Alla blir sega och vill bara vara hemma ensam när det
inte är tipptopp väder. Jag med. Eller inte ensam, men det är ju inte direkt
så att man tar med en filt och går och sätter sig på stranden och myser till
midnatt. Varför kan det inte vara sommar hela augusti också?

Jag vill bara till grekland nu. Jag vill lära mig grekiska och flytta dit.
Det bästa som kan hända just nu är att jag vinner pengar. och då kommer
jag bjuda på en grektripp nu i 2 veckor.
Hade jag inte haft skola framför mig hade jag bara köpt flygresa dit, sen
stannat så länge jag hade velat. Ingen skulle säga när jag ska hem och
när jag väl kommer ska jag förvåna alla med min grekiska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback