Jag orkar inte?

Vår granne har haft cancer nu några år och när vi var i Grekland las han in eftersom han blev så sjuk. Han blev bara sämre och sämre och inget hjälpte. I fredags skrevs han ut och kom hem igen, för det fanns inget mer att göra och han ville spendera sista tiden hemma i huset. Nu, nästan precis, kom ambulansen och hämtade honom. Jag kollade ut när den skulle köra igen. Det var tänt där han låg så jag såg in. Det var det hemskaste jag någonsin sett. Han rörde sig inte alls. Bara låg där med en svart piratlapp över ena ögat eftersom han inte kan stänga det på grund av en förlamning han fått i samband med cancern. Tycker så synd om hans familj. Kan inte ens tänka på att han inte kommer komma hem mer. Och jag klarar inte begravningar heller. Fan, jag orkar inte.  :(

Kommentarer
Postat av: Jempan

Usch. Det är alltid hemskt att möta döden, och speciellt om det angår en vän/någon familjemedlem/någon bekant. Jag är inte själv rädd för att dö - som du kanske sett om du läst mer av min blogg. Men alla ska vi en dag bort från jorden, och det kanske i det här läget, räddade hans situation. Kram påre


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback