Sommar och regn

image149Goddagens!

Idag väckte mamma mig kl 9 för att jag skulle ringa till marina och boka tid med någon.. Kan ju meddela att jag vet inte hur det ska gå när vi börjar skolan. Om det var omöjligt att ens öppna ögonen då, hur ska det då gå när jag ska upp klockan 6?!
I alla fall, jag somnade om direkt, men efter ungefär sju väckningar till kom jag upp. Då var klockan runt 11. Och självklart svarade hon inte i telefonen. Men nu är jag uppe, ska försöka (försöka) gå och lägga mig lite tidigare ikväll. Kommer inte bli så, jag vet. Mitt mål är att sova innan 1. Haha, kommer inte gå!

Skönt med måndag igen faktiskt. Jag gillar inte lördagar och söndagar när det är lov, för då går det knappt några bussar. Även om jag inte ska ta bussen så känns det som om man är isolerad här hemma. Fredagar är väl bäst i alla lägen.
Nu när det är sånt här väder längtar jag bara till hösten när man är sjuk, och är hemma från skolan. Tycker det är mysigt. Jag kanske är konstig, haha, men jag tycker det! Men så fort solen kommer fram vill jag ha sommar 3 månader till. Jag hatar dåligt väder på sommaren!

Idag är det bara 10 dagar kvar tills Grekland. Längtar. Ska bli så skönt att komma ifrån Sverige och allt där till. När vi kommer hem igen, den 9onde, är det inte långt kvar tills skolan börjar. Kommer ha en sån fruktansvärd ångest för att jag inte njöt mer av sommarlovet. Men allvarligt talat, det har inte gått att njuta. Inte dagarna man varit så deprimerad för att regnet bara öst ner. Jag njöt väl fullt ut den första veckan på lovet. Då var allt så jag drömt om, men inte sen. Sen har det bara gått utför och jag har mer och mer tänkt på att denna sommaren har varit den sämsta. Jag vet att jag inte är ensam om att tycka det. Det är klart att det blir vad man gör det till, men jag tror alla hade haft den bästa sommaren någonsin om bara solen tittat fram några veckor mer än vad den har gjort. Men vad säger ni? Sommaren är inte slut än. Passa på att njuta nu sista tiden, sen är det för sent och en lång vinter väntar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback