Powerwalk

Det blev inte Båstad idag, det ledde till att jag inte hade något att göra. Då gick jag ut för att ta mig en powerwalk. Och alla som känner mig, håll i er nu. För med Here in your arms i öronen övergick min snabba gång i joggning. Tro det eller ej. Men så trött jag blev. Kunde knappt andas. När jag var ungefär 20 minuter hemifrån började min kära hund göra motstånd och jag fick minst sagt dra henne efter mig i kopplet. Då vände jag och sprang hem. Och just när jag svängde in på min väg började det småregna.

Jag har funderat på en sak. Jag vill ha en stor hund. Eftersom jag är så rädd och kan knappt vara hemma själv skulle det vara bra. Och den skulle få följa med mig ut på alla mina rundor. För Alice kan jag inte ta med, det skulle sluta med att hon blev trött i benen och började hoppa på mig och vilja bli buren. Och min andra, nej, hon börjar bli gammal och går knappt ut utan mamma. När hon är med slutar det som sagt alltid med att jag får dra henne efter mig. Jag vill ha en schäfer eller en rottweiler, men bara den ser farlig ut så är jag nöjd. Detta ska tas upp. Återkommer.

image128

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback